2015/10/01

jak być zorganizowanym?

Jak zawsze na początku roku szkolnego postanowiłam sobie pewne rzeczy. Pewnie większości z nich i tak nie będę się trzymała, jednak obiecałam sobie lepszą organizację. Trzecia klasa gimnazjum do czegoś zobowiązuje, ponieważ wiadomo- testy, bierzmowanie, wybór liceum i jego profilu, a do tego toczące się zwyczajne, szkolne życie, czyli kartkówki, sprawdziany i praca domowa. W dzisiejszym poście dam Wam kilka rad dotyczących lepszego zorganizowania.




Prowadź kalendarz. Tę metodę stosowałam już w poprzednim roku szkolnym i muszę Wam powiedzieć, że teraz prowadzenie kalendarza jest dla mnie czymś niezbędnym. Zapisuję w nim wszystko, o czym mogłabym zapomnieć. Zawsze mam go ze sobą w szkole i gdy tylko usłyszę jakąś datę, to od razu notuję co ma się wydarzyć tego dnia. Kolejnym plusem jest to, że do kalendarza zaglądam codziennie w przeciwieństwie do zeszytów z przedmiotów takich jak biologia czy geografia, które mam tylko raz w tygodniu. Oznacza to, że jeżeli datę sprawdzianu zapisałabym w zeszycie, to zapewne zobaczyłam ją i przypomniała sobie o nauce dopiero dzień przed.

Pakuj się wieczorem. Pakując się rano istnieje duże prawdopodobieństwo, że czegoś zapomnimy. Później na lekcjach musielibyśmy kombinować z pożyczaniem od kogoś książki albo, co gorsza, moglibyśmy nie spakować zeszytu czy ćwiczeń z odrobioną pracą domową. Ja wyznaję zasadę, że im więcej zrobię w przeddzień szkoły, tym milszy i spokojniejszy będę miała poranek.

Nie odkładaj na ostatnią chwilę. Z tym akurat sama mam problemy, ale uważam, że gdybym stosowała się do tej zasady, to byłoby mi dużo prościej. Najlepiej jest rozkładać swoją naukę na partie przez kilka dni. Jeżeli mamy sprawdzian np. za tydzień, to możemy przez te 7 dni uczyć się po kawałku materiału. Ja niestety zawsze zostawiam to na dzień, a właściwie to wieczór przed dniem sprawdzianu i z doświadczenia mówię Wam, że nie wychodzi to na dobre, bo siedzę do późna, nie wysypiam się, a wiadomo, że gdy jesteśmy wypoczęci, to myśli nam się lepiej.
Macie jakieś sprawdzone sposoby na organizację?

PS. Dziękuję za tak dużo komentarzy pod ostatnim postem!

39 komentarzy:

  1. Ja nigdy nie zrozumiem, jak można się pakować rano. Nigdy tego nie robię, a jeśli już to zdarza mi się to bardzo rzadko. Po co tracić cenny czas, skoro można to spokojnie zrobić wieczorem? Odkąd pamiętam właśnie tak robię i nie wyobrażam sobie już inaczej. ;) (ale i tak czasem czegoś zapomnę, haha)

    ________
    my-life-my-troubles.blogspot.com
    wszedzieksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja co do tego kalendarza, polecam jeszcze zastosować swój własny kod kolorystyczny. Czyli np. Kartkówki na fioletowo Sprawdziany z różowo itd. U mnie sprawdza się to świetnie wiec może i u ciebie zda egzamin :>

    Sometimes my-klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem kiepska w organizacji, jednak staram się to zmienić. Przydatne rady :*
    Mój Blog - ZaoBsErWuJJ ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię mieć wszystko precyzyjnie zorganizowane :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne rady, na pewno skorzystam bo jestem bardzo niezorganizowana :D

    Może wspólna obserwacja? Odpisz u mnie --> Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zawsze rano się pakuję i to nie jest dobre, bo ciągle czegoś zapominam :c
    zapraszam Mój blog - byAjina

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze pakuję się wieczorem, a bez kalendarza nie wyobrażam sobie normalnego funkcjonowania :)

    http://dejli-dejli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. W tym roku zaczęłam prowadzić kalendarz i powiem, że to świetna sprawa na zorganizowanie sobie czasu w czasie roku szkolnego, ma się wtedy więcej przyjemności typu wyjście ze znajomymi lub odpoczęcie od nauki! :D

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  9. do tej pory zawsze mniej więcej pakuję się wieczorem przed każdym wyjściem. ;) natomiast prowadzenie kalendarza się w moim przypadku zupełnie nie sprawdza, zawsze jak sobie coś zanotuję, to i tak mi się ze trzy razy zmieni. ;) najłatwiej przechowywać mi wszystko w pamięci i jakoś o dziwo jeszcze o niczym ważnym nie zdarzyło mi się zapomnieć, a nawet pamiętam wszystkie ważne daty dla mojego chłopaka. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki kalendarz jest świetny :)
    Pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie z organizacją jest naprawdę trudno i myślę właśnie nad kalendarzem, ale chciałabym go zrobić sama żebym wpisywała w nim ważne terminy, ale także wklejać zdjęcia, coś jak kalendarz-album :) bardzo potrzebny wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczne porady!
    Świetna sprawa z tym kalendarzem, zaczęłam go prowadzić od tego roku i nie mam pojęcia w jaki sposób wcześniej bez niego funkcjonowałam!
    Obserwuję!
    Julia's Secret KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również mam swoje postanowienia na nowy rok szkolny, mam nadzieję, że uda mi się ich dotrzymać:) Życzę powodzenia!
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja pakuję się wieczorem, chyba, że mam na 10.45 :D Nawet ubrania często szykuję wieczorem :>

    Stylizacje, moda, uroda

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli chodzi o mnie to nie mam większego problemu z organizacją
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobre porady! Z ostatnim punktem też zawsze mam problem :d
    Pozdrawiam!

    vexykon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam tak samo, z wyjątkiem ostatniego. Zawsze odkładałam na ostatnią chwilę :D
    Zapraszam! zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne rady! Dobra organizacja to zawsze podstawa sukcesu :)

    miedzy-brzegami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. ja zawsze pakuję wszystko wieczorem, wtedy zaoszczędzam więcej czasu rano:)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja właśnie stosuje się do tych rad, które napisałaś! :)

    Poklikasz w bannery na pasku bocznym bloga?
    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne rady.
    Według mnie najważniejszą jest prowadzenie kalendarza.
    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Pamiętam jak za szkolnych czasów zawsze pakowałam się rano i przeważnie czegoś zapominałam w pośpiechu ;)
    www.jlw-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam ten sam kalendarz, badzo mi pomaga w szkolnym życiu :)
    justfashion-justpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja niestety jestem totalnie nie zorganizowana.Fajny kalendarz,muszę sobie taki sprawić ! :)
    http://royal-girll.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Robię tak samo jak ty:) Pakuje się rano, wszystko zapisuje, ale niestety większość rzeczy zostawiam na ostatnią chwilę...Muszę to zmienić! :D

    Pozdrawiamy cieplutko:*
    Nowy post na TWINS LIFE (KLIK)♡

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam podobny! Kupiłam go w biedronce i jestem z niego bardzo zadowolona! Tam piszę sobie wszystkie ważne rzeczy i dzięki temu jestem dość zorganizowana :D

    NOWY POST!  ZAPRASZAM!
    Komentarze mile widziane ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  27. Odkąd chodzę do szkoły zawsze pakuje się wieczorem i nie wyobrażam sobie żeby robić to rano bo pewnie nie miałabym nawet na to czasu. Co do kalendarza to osobiście nie prowadzę takiego ale bardzo mnie to zainteresowało więc będę musiała wypróbować :)

    zapraszam do siebie
    http://vaasy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja tam wolę się pakować rano, wtedy jakoś mi lepiej sie skupić, wiem to dziwne.A co do kalendarza, na pewno sie skusze, bo chce go prowadzic juz od poczatku gimnazjum, a teraz jestem w 3 wiec w koncu musze zaczac.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne porady, ja nie wyobrażam sobie życia bez kalendarza :)

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobre rady, na pewno się przydadzą ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com
    Proszę o klikanie w ostatnim poście, będę bardzo wdzięczna i szczęśliwa! :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Dobre rady, na pewno się przydadzą ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com
    Proszę o klikanie w ostatnim poście, będę bardzo wdzięczna i szczęśliwa! :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobre porady! Sporoboje któraś wykorzystać ale ciekawe jak długo wytrzymam :p xzosiax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie uznaję obserwacji za obserwację - jeżeli mój blog Ci się podoba, to po prostu go zaobserwuj.
♥ Jeżeli masz napisac "super blog, zapraszam do mnie" to lepiej nie pisz nic.
♥ Bardzo dziękuję za każdy szczery komentarz! :)