2013/09/24

Moje sposoby na naukę

Zaznaczanie wszystkiego kolorowymi zakreślaczami.
Jestem wzrokowcem i zakreślanie najważniejszych informacji w notatce sprawia, że łatwiej je zapamiętuję. Wam też radzę zacząc coś takiego robic, ponieważ jest to świetny i dośc przyjemny sposób na naukę 



Powtarzanie sobie informacji parę razy.
Pamiętajcie, że jeżeli chcecie porządnie nauczyc się na sprawdzian czy kartkówkę to nie wystarczy, że raz przeczytacie temat z zeszytu i pójdziecie do komputera. Ja zawszę robię tak, że czytam sobie jakąś informację i powtarzam ją na głos lub w myślach kilka razy. Potem czytam następną, powtarzam ją, a następnie wracam do poprzedniej i znowu ją mówię, ale tym razem bez patrzenia do zeszytu.
 


 Kolorowe karteczki.
Kiedy muszę coś zapamiętac, na przykład pracę domową która jest zadana w cwiczeniach lub podręczniku, a nie mam czasu zapisac jej w zeszycie to używam kolorowych karteczek samoprzylepnych (to się 'profesjonalnie' chyba nazywa zakładki indeksujące czy coś). Po prostu zaznaczam kółkiem zadanie, które muszę zrobic i przyklejam na samą górę kartki karteczkę, tak aby wystawała z książki. To mi pomaga nie zapominac o pracy domowej.

 

Dobra atmosfera.
W czasie nauki nie lubię siedziec przy biurku i po prostu wkuwac temat na pamięc. Aby ten czas minął mi przyjemnie i pożytecznie robię sobie herbatę lub kakao (czasem biorę też coś słodkiego do jedzenia :D), siadam wygodnie na kanapie, włączam lampki i jest mi o wiele fajniej się uczyc. 



Robienie oddzielnych notatek.
Dobrym sposobem na przyswojenie sobie tego, czego mamy się nauczyc jest robienie sobie własnych notatek w oddzielnym zeszycie, notesie- czymkolwiek. Chodzi o to, że łatwiej jest coś zapamiętac, jeżeli zrozumiemy to na tyle, żeby zapisac to własnymi słowami. 

 


Ok, a więc to tyle z moich sposobów na naukę. Nie jest tego za dużo, ale mam nadzieję że ten post jest choc trochę pomocny.
 

A Wy? Jak się uczycie?

29 komentarzy:

  1. Ja właśnie skończyłam się uczyć geografii ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawie tak samo jak Ty, tylko bez tych karteczek z zadaniami. :P O tak, miła atmosfera to podstawa, ja np. nie umiem robić zadania w bałaganie, więc nie uczę się w swoim pokoju. xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię te same sposoby co ty , są świetne i dzięki nim nauka się staje przyjemniejsza i bardziej kolorowa ! :)

    http://lovett-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również używam tych sposobów.
    Dodałam do obserwowanych i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam podobnie :) Też często przepisuję rzeczy na osobne kartki :P Później 10 stron w tym samym :P

    ZAPRASZAM
    BĘDZIE MI MIŁO JAK KLIKNIESZ W BANNER SHEINSIDE :)

    zmnikalatwiej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kolorowe zakreślacze- pomagają mi się szybko nauczyć ;)

    dziennik-zuuzu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam kolorowe, samoprzylepne karteczki i zakreślacze :) Bardzo fajny blog
    Obserwuje i licze że zrobisz to samo ;)
    marcela-marccela.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaa zazwyczaj rabiee tak samo :D Świetnu blog i fajnie piszesz *.*
    http://werciaaxd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny post ;D bardzo ciekawie napisany ;)

    http://this-is-my-life-s.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem wzrokowcem również muszę pisać wszytko na kartkach.

    Twój blog pojawił się u mnie w najnowszym poście, gdyż tak jak pisałam z pośród komentarzy wybieram dwa najciekawsze blogi, które promuję w następnym poście. Gratuluję cudownego bloga :).

    http://vaaleriab.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post i ciekawe sposoby na naukę .
    Bardzo chciałabym być wzrokowcem , ale niestety jestem kinestetykiem i dotykowcem ;cc

    Obserwujemy ? Jak tak to zacznij ;3
    http://veraaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam dokładnie takie same sposoby. Potrzeba mi jeszcze spokoju i ciszy. Jestem wzrokowcem :]

    http://treletomorele.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobre sposoby. Musze je wypróbować! :)
    Ostatnio nauka idzie mi coraz gorzej, więc dziękuję za rady. :)

    Klikniesz na baner SheInside?
    megg-meggi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zawsze wszystko koloruję na kolorowo i robię osobne notatki w których mam zapisane tylko najważniejsze informacje :)
    Obserwuję i liczę na to samo <3
    misiioolek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny blog <3
    Obserwujemy ? jak tak to zacznij i napisz u mnie , odwdziecze sie :)
    http://dyska20.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny blog i super post! Jesteś cudowna i urocza ♥♥♥.


    www.ohjullie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się z Tobą :) większośc sposobow już włączyłam w swoj sposob nauczania :)

    Jeżeli ci się spodoba to może zostaniesz na dłużej? :)
    dusiabloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    graphics--factory.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Uczę się tak jak Ty : Też sobie powtarzam ciągle dopóki nie zapamiętam :D
    Albo kolorowe karteczki na tablicy albo coś :)

    Zapraszam : http://loveinmyworlds.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. ja głównie powtarzam sobie po kilka razy dany materiał i zaznaczam kolorowymi karteczkami ;)

    http://schizophrenicaly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. moje zeszyty są całe kolorowe :D
    świetny blog i śliczny wygląd! Ciekawie się czyta i na pewno będę tu często wpadać :*
    wpadniesz również do mnie?
    http://lovelooksky.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też zawsze zaznaczam tymi zakładkami indeksującymi, inaczej no po prostu zapomne, baznadzieja ;-;
    No i zawsze muszę mieć żarcie kiedy się uczę haha *o*

    http://fashioon-maker.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. podobny mam sposób ... ale JA CHCE TAKIE MARKERY !!! <3 :* http://madziaangmagda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. super pomysły, kilka stosuję, np. zakreślacze! Ale foto z zakreślaczami boskie :) haha W wolnej chwili zapraszam do mnie na http://ourloveourpassion.blogspot.com/ :) Obserwujemy? Chętnie wpadnę tu jeszcze nie raz;*

    OdpowiedzUsuń
  25. ja mam podobne sposoby :D

    Zapraszam do mnie :)
    wiolka-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobre sposoby :D



    Za każdą obserwację staram się odwdzięczać :)
    Zapraszam :
    oligatorekk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Standardowe, ale i bardzo pomocne sposoby. :)
    Obserwuję.

    kajkams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie uznaję obserwacji za obserwację - jeżeli mój blog Ci się podoba, to po prostu go zaobserwuj.
♥ Jeżeli masz napisac "super blog, zapraszam do mnie" to lepiej nie pisz nic.
♥ Bardzo dziękuję za każdy szczery komentarz! :)