2013/08/24

Stereotypy

 


Chyba każdy choc raz spotkał się ze stereotypami. Według mnie to głupota. Przecież nie możemy ocenic człowieka tylko i wyłącznie na podstawie tego jak wygląda, skąd pochodzi albo czym się zajmuje. Każdy człowiek inny i stereotypy nie powinny decydowac o naszym stosunku do ludzi (tak jak jest to napisane powyżej).
Ja sama często byłam na przykład nazywana kujonem, chociaż ci którzy tak mówili wcale nie znali znaczenia tego słowa. Według nich ten, kto dobrze się uczy jest kujonem i żeby zdobyc te pozytywne oceny każdej nocy siedzi w książkach i się uczy. Wcale nie musi tak byc. Mi na przykład łatwo przychodzi nauka, bo większośc informacji 'chłonę' na lekcjach (zobaczymy jak będzie w gimnazjum...). No, ale dobra- dosyc o mnie.
Po prostu sądzę, że żeby móc kogoś ocenic najpierw musimy go dobrze poznac. Co z tego, że dziewczyna jest przykładowo ruda? Może okazac się na prawdę bardzo dobrą przyjaciółką. A niektórzy z góry jej nie ufają, no bo przecież ma rude włosy, na pewno jest fałszywa!


Teraz jest tak, że ludzie w ogóle nie patrzą na charakter drugiej osoby. Obchodzi ich tylko i wyłącznie wygląd (oczywiście nie wszyscy tacy są, no ale...). Jeżeli ktoś nie ma vansów, conversów, markowych ubrań itd. to według rozumowania społeczeństwa jest on gorszy od innych. 

Ważne co masz w sobie, nie na sobie.

I chyba to już koniec, bo gdybym chciała tu napisac wszystko co mam w głowie pisząc ten post, to mielibyście na prawdę dużo do czytania, a po za tym dalej ten post byłby tylko takim moim głupim zrzędzeniem...


1 komentarz:

  1. Zgadzam się z tobą. Ja np ostatnio się przekonałam, że nie można oceniać innych z tego co mówią osoby trzecie, podobnie jest ze stereotypami... bardzo mądry post :)

    http://ally-ay.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie uznaję obserwacji za obserwację - jeżeli mój blog Ci się podoba, to po prostu go zaobserwuj.
♥ Jeżeli masz napisac "super blog, zapraszam do mnie" to lepiej nie pisz nic.
♥ Bardzo dziękuję za każdy szczery komentarz! :)