2013/06/05

Tolerancja

Na samym początku chciałam powiedzieć, że pomysł na posta podsunęła mi Magda z bloga www.nastolatkisawszedzie.blogspot.com , za co bardzo jej dziękuję :)

W moim środowisku często widzę, że ludzie którzy są na coś chorzy, inaczej wyglądają, są innej wiary czy nawet słuchają innej muzyki niż reszta, bardzo odczuwają skutki nietolerancji.
Często widuję przypadki, gdzie przed korytarz w szkole idzie osoba z klasy integracyjnej, która jest na coś chora. I co się wtedy dzieje? Zaczynają się szepty, wytykanie palcami i śmiech. Ale wytłumaczcie mi jedno: Co ta osoba im zrobiła? Nic. Po prostu jest inna od nich, więc już trzeba ją zrównać z ziemią, prawda?
Dzisiaj też miałam przykład braku tolerancji:
Szłam z koleżankami do domu i nagle minęła nas dziewczyna, która była ubrana cała na czarno, miała długą, czarną spódnicę, a na nogach miała glany. Oczywiście już zaczęło się dogryzanie i dziwne żarty na temat tej osoby. Nie będę już pisała co konkretnie mówiły...
Ja osobiście uważam, że to bardzo dobrze, że ludzie mają różne charaktery, słuchają innej muzyki, mają inne zainteresowania i ogólnie się od siebie różnią. Wyobraźcie sobie co by się działo na świecie, gdyby każdy był taki sam. Wtedy nikt nie mógłby 'zarazić' drugiej osoby ciekawą pasją, czy np. piosenką z gatunku muzycznego, do którego sami nigdy byśmy nie sięgnęli.
Ludzie, którzy są bardzo nietolerancyjni moim zdaniem uważają się za idealnych. Przynajmniej ja tak to odbieram... Bo nie mogą pogodzić się z myślą, że ktoś jest inny od nich i oczywiście muszą to pokazywać często w bardzo brutalny sposób. Uważają, że jeżeli ktoś różni się od nich (czyli w ich myślach od ideałów) to trzeba go szykanować, przezywać, ubliżać itp.
Sama odczułam skutki braku tolerancji, kiedy zaczęłam nosić glany chociażby. Ludzie zaczęli mi mówić rzeczy typu: Zdejmij te gówno z nóg! Zdarzało się również, że kopali moje nogi, kiedy siedziałam pod klasą. A dlaczego się tak działo? Sama nawet nie wiem. Nic im nigdy nie zrobiłam, a oni zaczęli się na mnie wyżywać, bo miałam inne buty niż oni? Przecież to jest śmieszne!





A na koniec mam dla was cytat: ,, Śmiejecie się ze mnie, bo jestem inny? Ja śmieję się z was, bo wszyscy jesteście tacy sami! "

17 komentarzy:

  1. Mam to samo co ty . Też spotykam codziennie przykłady braku tolerancji i tak samo jak ty odbieram że osoby które się z takich innych osób wyśmiewają , uważają się za idealnych . Podam ci nawet swój przykład : dużo osób ode mnie ze szkoły mi zarzuca to że jestem gruba i od tego mnie wytykają palcami a nic tym osobom nie zrobiłam , tylko przechodzę obok nich a oni w śmiech z tego że tu i tam mam więcej ciała . Wtedy ma się poczucie jakby się było wytykanym palcami za to że się żyje ... To jest coś okropnego , dlatego sama jestem tolerancyjna bo wiem , co to znaczy być ośmieszanym przez innych . Także zgadzam się z tobą i zgadzam się z tym cytatem :) Mam nadzieję , że cię nie zanudziłam tak długim komentarzem :D

    http://lovett-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz. To ludzie są okrutni. Każdy ma prawo do miłości. KAŻDY. Ale ja zawsze powtarzam,, jeżeli chodzi o za przeproszeniem gei..to niech sie tam całują tulą co chcą,ale nie na moich oczach. : ) Bo mnie ten widok jak chłopcy sie liża nie pasuję. ; c Ale i tak moga byc zakochani. Przecież to wolny swiat można sie kochać! : )


    Pozdrawiam i wpadnij do mn ie ; 3

    OdpowiedzUsuń
  3. Tolerancja to bardzo ważna sprawa, wiadomo.

    Obserwujemy? Zapraszam także do komentowania mojego bloga

    domi-day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. temat który ci zaproponowałam naprawdę bardzo fajnie opisałaś.
    Dziwię się ze tb też ktoś dokuczał.
    Ostatnio też miałam trochę niemiłych sytuacji w szkole:(
    Ale dziekuję za tak świetny post na ten temat<3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem dobrze, co czujesz. Od 3 lat ubieram się prawie wyłącznie na czarno. Glany, ćwieki, skóra - te sprawy. W sumie to jestem "dręczona" tylko przez małą grupkę uczniów. Moja klasa już się przyzwyczaiła i nie zwraca na to uwagi. Uważam, że ubieram się tak na własną odpowiedzialność. Krytyka jest czymś, czego się spodziewałam i póki nie przekracza magicznej granicy, za którą zaczyna się zwyczajne chamstwo, nie przeszkadza mi. Jeśli zobaczę człowieka z mnóstwem żelastwa na twarzy, też sobie pomyślę "co za idiota, tak się oszpecić", ale przecież nie muszę się tym dzielić ze światem ;) Masz dobre podejście do tematu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. mądre słowa ;) cudny blog! zapraszam http://magdalenaa-blog.blogspot.com
    ja już obserwuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację. Ludziom nie pasuje, jeżeli ktoś jest inny. A jeżeli chodzi o ludzi chorych, to czy on sobie to wybrał? Nie! To nie jego wina, a ludzie go za to równają z ziemią! to nie fair. Bardzo mądry post. Świetnie piszesz. Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie :) http://the-angel-wings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. 'inny nie znaczy gorszy' ZGADZAM SIĘ! :)

    +jasne, że obserwujemy :) zacznij
    http://myy-liffe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądamy...? Ja już twój oglądam. :D Dzięki za komentarz :*
    http://whatilowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze? Lubię osoby inne. Są niepowtarzalne i oryginalne. Akurat ja też chodzę często cała na czarno (prawie cały czas) i w glanach. Tak samo mam odzywki,typu, że jadam koty itd. :x
    Jeśli znalazłabyś troszkę czasu, by skomentować mojego bloga to bardzo proszę, bo przecież sama wiesz jakie to jest ważne. Odwdzięczę się tym samym :)
    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dokładnie, to że ktoś jest inny to nie znaczy że jest gorszy ! Fajny blog xD
    Brylantowax33

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się w stu procentach z Tobą zgadzam. Ja staram się być tolerancyjna, gdy widzę osobę inaczej wyglądającą lub uboższą nie naśmiewam się z nich, bo każdy może być jaki chce, a jeśli chodzi o dzieci (lub dorosłych) uboższe to też się nie naśmiewam, nie wytykam palcami, bo tak na prawdę to są tacy sami ludzie jak my. Często nie jest to winą tych ludzi, ze są tacy, jacy są.
    Wiem, trochę pogmatwane, ale ja toleruję (prawie) wszystkich i staram się, gdy coś mi się nie podoba, trzymać język za zębami.
    http://kamilaa98.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z tym cytatem. ; ) Ciekawy blog, czekam na więcej. < 33

    OdpowiedzUsuń
  14. Poruszyłaś bardzo ważny temat. I masz rację gdyby wszyscy na świecie byliby tacy sami to byłoby nudno.
    Dziękuję za komentarz u mnie, i oczywiście z chęcią obserwuję twojego bloga i liczę na to samo ;)
    opinions-dreams-and-more.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. cytat na końcu bardzo aktualny i prawdziwy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam się z tym ^.^
    Zapraszam do mnie:

    estkka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie uznaję obserwacji za obserwację - jeżeli mój blog Ci się podoba, to po prostu go zaobserwuj.
♥ Jeżeli masz napisac "super blog, zapraszam do mnie" to lepiej nie pisz nic.
♥ Bardzo dziękuję za każdy szczery komentarz! :)