2013/05/21

Pamiętnik

Na pewno każdy z nas prowadził kiedyś, lub nadal prowadzi pamiętnik. Ja na przykład mam w szufladzie pełno różnych zeszytów, gdzie są moje zapiski z codziennego dnia lub jakichś ważnych dla mnie wydarzeń.

Uważam, że prowadzenie takiego dziennika lub pamiętnika to na prawdę fajna rzecz, bo gdy nie możemy się komuś wygadać, lub po prostu nie chcemy tego robić, przelewanie swoich myśli na kartki jest dużą ulgą, a dodatkowo później (np. po roku) bardzo chętnie to czytamy, przypominamy sobie opisane sytuacje.

Prowadzenie pamiętnika internetowego, moim zdaniem jest już mniej korzystną rzeczą, bo uważam, że ludzi pewnie mało interesuje czy np. byliśmy dziś w sklepie albo, że spotkaliśmy się z przyjaciółką.
Oczywiście czasami takie rozwiązanie okazuje się pomocne, bo możemy zasięgnąć rady innych ludzi dotyczącej danego tematu.

Mój obecny pamiętnik:





Moja "kolekcja" pamiętników (nie cała):




Podam wam parę propozycji o czym możecie pisać w takim zeszycie oprócz opisu codziennego dnia:
- zapisywać tam swoje wiersze, piosenki czy inną twórczość,
- umieszczać tam swoje rysunki,
- zapisywać cytaty i myśli warte zapamiętania,
- przepisy kulinarne :D,
- różne ciekawostki,
- możecie wymyślić różne quizy dla swoich znajomych, jeżeli wasz pamiętnik nie jest mocno prywatny,
- rozpiski na temat szkolnych wycieczek, biwaków itp.
- i inne...

A wy? Prowadzicie pamiętnik? Może was do tego zachęciłam?
Odpowiedzi w komentarzach :)






8 komentarzy:

  1. Śliczny ten pamiętnik ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. No śliczny masz ten pamiętnik. ^^ a jaka kolekcja łohoho :D Pozdrawiam *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny post:)
    i pomysłowy pamiętnik!:)

    http://begin-with-nothing.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny post, blog i wgl...
    Ja prowadzę bloga internetowego :)

    Obserwuję i liczę na to samo ;)
    onelife-onesize.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny blog .:)) Jeśli sie postarasz możesz mieć naprawde duużo czytelników ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam.

    Prowadzę pamiętnik od ponad 3 lat. Kiedyś chciałam w nim zapisywać również wiersze, ale zaczęłam to robić w osobnych zeszytach. Mam takich notatników i pamiętników chyba z 15... Są pełne wszystkiego (i niczego tak naprawdę) od wierszy i rysunków po przepisywane nuty, notatki lekcyjne i początki opowiadań. Teraz to wszystko zastępuję powoli blogiem :)

    Co do Twoich przemyśleń, myślę, że jeśli w odpowiedni sposób potrafimy opisać nasze życie, znajdą się osoby chętne do czytania takiego internetowego pamiętnika. Warto skupić się na przemyśleniach, emocjach, a nie "suchych" opisach dnia. Dobry styl i umiejętność intrygowania tekstem, powinny przyciągać czytelników.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. spoko! ja pisałam kiedys pamietnik ale juz nie pisze bo mi sie nie chce ! xd ale chyba znowu zacze :D ale musze ogarnąć jakis slitasny zzeszyt xdd

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamitniki to swietna sprawa. Można sobie powspominac i posmiać się z dziecinnych fantazji w pamietniku. :)

    http://kasiuleniunia-diary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♥ Nie uznaję obserwacji za obserwację - jeżeli mój blog Ci się podoba, to po prostu go zaobserwuj.
♥ Jeżeli masz napisac "super blog, zapraszam do mnie" to lepiej nie pisz nic.
♥ Bardzo dziękuję za każdy szczery komentarz! :)